Ako zaujať zákazníka v retailových predajniach?

Služby pre firmu:Digitalizujte svoje podnikanie

Marek 23.01.20176868

Ako zaujať zákazníka v retailových predajniach?

Zanechať dobrý dojem, vytvoriť si pozitívny vzťah, zapojiť klienta do interakcie a inšpirovať ho, aby sa k vám vrátil. To sú atribúty, ktorými by sa mal každý predajca zaoberať, aby bol úspešný a vracali sa k nemu spokojní zákazníci. Nie je jednoduché to splniť, ale ani nemožné. Pozrime sa na technológie a marketingové stratégie, ktoré pri správnej aplikácii prinesú očakávaný výsledok.

Robte veci inak a buďte prví!

Každý predajca sa snaží klientov maximálne zaujať a zanechať v nich potrebu navštíviť obchod znova. Takúto stratégiu veľmi oceňujem na reťazci LIDL. Počas svojej 13-ročnej existencii etabloval svoje letáky na formát, na ktorý ľudia ochotne čakajú. Nie sú to len typické zľavy na typické produkty. Pomocou autentických receptov a týždňových akcií, ako je "americký, ázijský týždeň" a ďalšie, vytvára pocit nedostatku limitovaného tovaru, pre ktorý sa zákazníci do predajní musia ponáhlať. Podvedome sa vracajú, sú hraví a čakajú, ako ich spoločnosť prekvapí nabudúce. Množstvo vracajúcich sa zákazníkov, tešiacich sa na svoj nový nákup im veľa obchodníkov doslova závidí. 

Páčilo by sa vám ovládnuť taký mediálny priestor, aký má Red Bull? Spoločnosť „inzeruje“ svoje produkty na najúspešnejších, najodvážnejších, najšikovnejších športovcoch a každé zážitky ľudí inšpirujú a priťahujú. Ako však takýto postup aplikovať v malom a strednom podnikaní? V obchode s topánkami, alebo napríklad v pekárni?

Musíte zabrániť tomu, aby mal klient pocit, že ho okrádate o čas!

Veľmi efektívne si môžete pomôcť tým, čo je dnes na vrchole záujmu, teda technickými vychytávkami. Zoberme si napríklad autosalón a projektor, ktorý svieti z vnútra na čelné sklo auta a slúži ako pútač, pri ktorom sa návštevníci zastavia. Skúmajú, sú zvedaví a zaujatí novým spôsobom komunikácie. Takéto riešenie ich neobťažuje a nemajú pocit okrádania času. Praktickejšou, ale podobne účinnou formou upútania môžu byť tablety.

V ňom môžete okamžite vizuálne zaujať, vyvolať hru alebo dopyt, angažovať zákazníka a získať údaje o ňom. Príkladom je spoločnosť CCC, ktorá pri otváraní novej predajne potrebovala zákazníkov pozvať do klubovej karty. Hostestky pri vchode aktívne oslovovali zákazníkov a pomocou prispôsobenej prezentácie na tablete získavali údaje na vydanie zákazníckej karty. Ako to dokázali? Za všetkým stála interaktívna prezentácia oživená nástrojom MReply.

Prezentácia plná možností

V prezentácii sa vďaka MReply zákazník hrá, nemá pocit, že niečo musí. Keď je potrebné zadať číslo, vyskočí mu klávesnica s číslicami, pri e-maili má v ponuke zavináč. Pokračuje od jednej otázky k druhej, od jednej možnosti k ďalšej. Môžete využiť aj napätie a možnosti pri ktorých sa sám rozhoduje, kam sa vyberie ďalej v prezentácii a tak vytvoríte hravý svet, ktorý zákazníka dokonale pohltí.

Interaktívna prezentácia umožňuje

  • Navigáciu v celej prezentácii pomocou prehľadných tlačidiel
  • Vyberať obrázky, objekty, formuláre, videoklipy, animácie, emotikony
  • Jednoduché písanie do formulárov
  • Možnosť jednoduchých hier
  • Zápis hlasom - stačí odpovedať a systém prepisuje reč na text
  • Môžete spraviť s klientom krátky rozhovor a dáta máte okamžite v digitálnej forme (text, číslo, zápis) 

 

Spríjemnite klientovi deň

Vtipné obrázky, videá, hlášky, či animácie. To všetko môžete zahrnúť do prezentácie. A vďaka aplikácie MReply sa dokážete pýtať zábavnejšou formou. Práve zábavné a vtipné motívy patria na sociálnych sieťach k najzdieľanejším. Sú vysoko obľúbené a akonáhle takto upútate zákazníka, sám bude mať chuť kliknúť na obrazovku tabletu a zabaviť sa s vami. Užívateľ radšej klikne na obrázok ako by mal vyplniť formulár. A ak je nevyhnutný, mal by byť krátky a čo najjednoduchší. Nielenže ho vtiahnete do komunikácie, ale získate údaje, odpovede a klientovi príjemný deň. Presne to, čo ste chceli. A stačí pritom jedna príjemne strávená minúta.

 

Vyskúšajte možnosti MReply:

Chcete sa opýtať čokoľvek k automatizovanému a interaktívnemu zberu údajov?

Napíšte nám a my vám zavoláme!

 

 

Komentáre Disqus.
(5/5) 2 referencií
MReply

MReply je marketingový nástroj, ktorý prináša jedinečnú možnosť vytvoriť interaktívnu prezentáciu,…

zariadim.sk

17 209

Zákaznícka prezentácia a zber…

Boli sme veľmi spokojní pri spolupráci s veľkým nákupným strediskom. Umožnili…

zariadim.sk

17 2386

Interaktívna prezentácia a zber…

Aplikáciu MReply sme využili na prípravu prezentácií pre obchodných zástupcov.…


Čítajte ďalej

Zmeňte svojich návštevníkov na zákazníkov!

Služby pre firmu:Digitalizujte svoje podnikanie

Zmeňte svojich návštevníkov na zákazníkov!


28.03.20176868

MReplySlužby pre firmu

Odíďte z výstavy s objednávkami vo vrecku!

Služby pre firmu:Digitalizujte svoje podnikanie

Odíďte z výstavy s objednávkami vo vrecku!


24.03.20176868

MReplySlužby pre firmu

Nenechajte zákazníka odísť bez toho, aby sa k vám vrátil!

Služby pre firmu:Digitalizujte svoje podnikanie

Nenechajte zákazníka odísť bez toho, aby sa…


17.01.20176868

Martin ChylaSlužby pre firmu

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím